vrijdag 19 augustus 2016

Chicago White Sox

Dat was me het nachtje wel. Gasten in de kamer tegenover ons vonden het normaal om met twee personen een kamer te huren en dan vrolijk een man of 10 uit te nodigen voor een feestje. Uiteindelijk zijn ze rond 05:30 het hotel uitgetrapt, maar ja, de nacht was toen wel voorbij.

We wilden vanochtend een stukje gaan fietsen, maar toen we buiten kwamen begon het meteen fiks te regenen, dat begon lekker...

Gelukkig zijn het hier vaak korte buien, dus een minuut of 20 later konden we verder. Eerst maar naar de Navy Pier gegaan. De pier is een kilometer lang en het is de best bezochte attractie in Chicago. Dat zal dan waarschijnlijk ’s avonds zijn, want toen wij er waren was het erg rustig. Buiten stond een fontein waar families met kinderen bezig waren:

Op de pier is een overdekte tuin, de Crystal Garden, die wordt gebruikt voor evenementen:

Achterop staat nog een reuzenrad, maar doordat het nog steeds flink waaide was deze voorlopig gesloten. Die hebben we dus maar overgeslagen:

Omdat het inmiddels wel wat begon op te klaren zijn we toch maar fietsen gaan huren. Aan de oostkant van de stad zijn een aantal kleine strandjes, die aan het 30 kilometer lange Lakefront Trail liggen.

Even uitpuffen van al dat fietsen:

In Grant Park staat de Buckingham Fountain uit 1927. Het is een van de grootste fonteinen ter wereld en geïnspireerd door de fonteinen bij Versailles. De fontein bevat bijna 6 miljoen liter water:

Aan de noordkant van Lakefront Trail staat het Drake Hotel, met erachter de John Hancock Tower, van honderd verdiepingen hoog:

’s middags zijn we naar Portillos gegaan. Dit restaurant is in Chicago opgericht door Dick Portillo, die geen idee had waar hij aan begon toen hij een klein hotdogtentje opende. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, want tegenwoordig heeft hij een aantal gigantische restaurants en sta je zo een kwartier in de rij voor een broodje:

Dit weekend is in Chicago de jaarlijkse Air & Water Show, waarbij ze met vliegtuigen komen stunten. Ze stijgen op in Gary, en vliegen dan over het meer en de stad. Heel bizar om te zien, en vooral te horen, die straaljagers die tussen de gebouwen doorvliegen:

Op vrijdag zijn ze de hele ochtend aan het oefenen geweest, dus daar hebben we een tijd naar zitten kijken. De US Air Force Thunderbirds deden een paar mooie formaties:

’s avonds zijn we naar een wegstrijd van de White Sox gegaan. Ze spelen op U.S. Cellular Field, vanaf waar je goed uitzicht op de skyline van Chicago hebt:

De wedstrijd vanavond is tegen de Oakland A’s. Beide teams staan ergens onderaan, het stadion is dan ook maar voor de helft gevuld:

Chicago heeft uiteindelijk met 9-0 verloren.

Dit was alweer de laatste dag in Chicago, morgen gaan we richting St. Louis, Missouri.